3DsMax Modelowanie
Kurs zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kształcenia:
Celem kursu jest nabycie umiejętności tworzenia i edycji modeli trójwymiarowych różnego rodzaju obiektów. Umiejętność ta może być wykorzystana np. w grach, tworzeniu obiektów architektonicznych, wnętrz, reklamie, filmach.
- zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami pracy w programie 3ds Max
- znajomość konfiguracji, w tym metody obserwacji,
- opanowanie metod modelowania przestrzennego,
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- konfiguracja ekranu – metody obserwacji,
- ustawianie jednostek,
- posługiwanie się podstawowymi funkcjami edycyjnymi (przesuwanie, obrót, skalowanie, wyrównywanie, szyk, lustro, kopiowanie i wielokrotne repliki),
- definicji gizma transformacji, układy współrzędnych
- definiowanie obiektów klasy
- Standard Primilives,
- Extended Primilives,
- Compound Objects,
- editable mesh,
- editable poly,
- patch grids,
- NURBS,
- AEC / elementy architektoniczne/,
- umiejętność posługiwania się modyfikatorami.
Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
- podstawy geometrii
Zakres szkolenia 3ds Max Modelowanie
- Konfiguracja ekranu /
- użycie panelu komend,
- posługiwanie się paskiami narzędziowymi,
- wykorzystanie menu rozwijalnego
- definicja rzutni i jej konfiguracja
- Metody obserwacji
- koło sterowe
- kostka obrotu
- orbita
- Jednostki oraz ich ustawienia
- Podstawowe funkcje edycyjne
- przesuwanie obiektów / wprowadzanie danych z klawiatury/
- obrót / wprowadzanie danych z klawiatury/
- skalowanie / wprowadzanie danych z klawiatury/
- Gizmo transformacji – włączanie, wielkość , układy odniesienia
- Podstawowe funkcje cd.
- wyrównywanie
- szyk,
- lustro
- Kopiowanie i wielokrotne repliki
- Standard Primitives – modelowanie z użyciem brył standardowych
- Extended Primitives – użycie dodatkowych brył do modelowania
- Compound Objects – wybrane funkcje – Loft / zmienny przekrój bryły, oraz deformacje wewnętrzne takich brył/
- Definicja splajnów i ich modyfikacja / 3 poziomy edycji/
- Modelowanie na podstawie splajnów
- modyfikatory extrude
- modyfikator bevel
- modyfikator bevel profile
- modyfikator lathe
- modyfikatory klasy ffd
- modyfkator bend
- Edytowalne siatki – konwersja oraz modyfikacja na wszystkich poziomach
- Edytowalne obiekty poly – konwersja oraz wszystkie poziomy edycji
- Powierzchnie sklejane – Patch Grids
- Powierzchnie typu NURBS / standardowe (point, CV), oraz definicja dowolnych krzywych i powierzchni typu NURBS/
- Elementy architektoniczne
- Ściany i ich mkodyfikacja
- Drzwi
- Okna
- Ogrodzenia
- Rośliny
- schody