Kurs AutoCAD III stopień – projektowanie w przestrzeni zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników. Kurs AutoCAD III stopień obejmuje szczegółowe zapoznanie się uczestników z narzędziami do projektowania w przestrzeni
Cele kształcenia:
- zapoznanie teoretyczne i praktyczne z zasadami pracy w programie AutoCAD, w zakresie projektowania 3D / w przestrzeni/.
- poznanie różnych metod modelowani:
- modelowania bryłowego,
- modelowania powierzchniowego,
- modelowanie siatkowego,
- poznanie różnych typów oświetlenia,
- zapoznanie się z dostępnymi materiałami, oraz tworzenie materiałów własnych,
- poznanie metod oraz parametrów powlekania końcowego – renderingu
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- umiejętność definicje dowolnej płaszczyzny pracy,
- możliwość definicji różnymi metodami punktów obserwacji,
- umiejętność kreowania obiektów 3D w modelu bryłowym, powierzchniowym, siatkowym, oraz klasy NURBS
- umiejętność kreowanie i modyfikacji materiałów, oświetleń,
- zdolność wizualizacji końcowej z dowolnego punktu przestrzeni
- Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
- znajomość podstaw geometrii
Zakres szkolenia AutoCAD 3D
- Poruszanie się w przestrzeni – wstęp
- LUW -definicja płaszczyzny pracy
- Metody oglądania
- Aksonometria
- Perspektywa
- Orbita
- ViewCube
- Stawianie obiektów w przestrzeni
- Wyciąganie w kierunku osi Z
- Standardowe funkcje modelowania bryłowego
- Klin
- Ostrosłup
- Sfera
- Stożek
- Kopuła
- Torus
- Modelowanie – bryłowe funkcje dodatkowe
- Wyciągnij
- Przekręć
- Przeciągnięcie
- Wyciągnięcie złożone
- Modelowanie siatkowe
- Siatki elementarne
- Powuierzchnia 3d
- Siatka prostokreślna
- Siatka krawędziowa
- Siatka obrotowa
- Siatka walcowa
- Modelowanie powierzchniowe
- Powierzchnia płaska
- Powierzchnia sieć
- Powierzchnia połączenie
- Powierzchnia odsunięcie
- Powierzchnia zaokrąglenie
- Operacje 3D
- Przekrój /bryły/
- Edycja brył
- Edycja powierzchni
- Edycja siatek
- Rendering
- Oświetlenie
- Style wizualne
- Materiały
- Edytor materiałów
- Animacja kamery na torze ruchy
- Przykładowe ćwiczenia: modelowanie obiektów przestrzennych np. wozu drabiniastego, krzesła giętego, piasty koła samochodowego, wieszaka giętego, schodów spiralnych.