3dsmax Modelowanie/autoryzacja Autodesk/

3dsMAX Autodesk

 

3DsMax Modelowanie

Kurs zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.

 

Cele kształcenia:

Celem kursu jest nabycie umiejętności tworzenia i edycji modeli trójwymiarowych różnego rodzaju obiektów.  Umiejętność ta może być wykorzystana np. w grach, tworzeniu obiektów architektonicznych, wnętrz, reklamie, filmach.

  • zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami pracy w programie 3ds Max
  • znajomość konfiguracji, w tym  metody obserwacji,
  • opanowanie metod modelowania przestrzennego,

Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/

  • konfiguracja ekranu – metody obserwacji,
  • ustawianie jednostek,
  • posługiwanie się podstawowymi funkcjami edycyjnymi (przesuwanie, obrót, skalowanie, wyrównywanie, szyk, lustro, kopiowanie i wielokrotne repliki),
  • definicji gizma transformacji, układy współrzędnych
  • definiowanie obiektów klasy
    • Standard Primilives,
    • Extended Primilives,
    • Compound Objects,
    • editable mesh,
    • editable poly,
    • patch grids,
    • NURBS,
    • AEC / elementy architektoniczne/,
  • umiejętność posługiwania się modyfikatorami.

 

Wstępne wymagania

  • znajomość podstawowej obsługi komputera
  • podstawy geometrii

 

Zakres szkolenia 3ds Max Modelowanie

  • Konfiguracja ekranu /
    • użycie panelu komend,
    • posługiwanie się  paskiami narzędziowymi,
    • wykorzystanie  menu rozwijalnego
    • definicja rzutni i jej konfiguracja
  • Metody obserwacji
    • koło sterowe
    • kostka obrotu
    • orbita
  • Jednostki oraz ich ustawienia
  • Podstawowe funkcje edycyjne
    • przesuwanie obiektów / wprowadzanie danych z klawiatury/
    • obrót  / wprowadzanie danych z klawiatury/
    • skalowanie / wprowadzanie danych z klawiatury/
  • Gizmo transformacji – włączanie, wielkość ,  układy odniesienia
  • Podstawowe funkcje cd.
    • wyrównywanie
    • szyk,
    • lustro
  • Kopiowanie i wielokrotne repliki
  • Standard Primitives – modelowanie z użyciem brył standardowych
  • Extended Primitives – użycie dodatkowych brył do modelowania
  • Compound Objects – wybrane funkcje – Loft / zmienny przekrój bryły, oraz deformacje wewnętrzne takich brył/
  • Definicja splajnów i ich modyfikacja / 3 poziomy edycji/
  • Modelowanie na podstawie splajnów
    • modyfikatory extrude
    • modyfikator bevel
    • modyfikator bevel profile
    • modyfikator lathe
    • modyfikatory klasy  ffd
    • modyfkator bend
  • Edytowalne siatki – konwersja oraz modyfikacja na wszystkich poziomach
  • Edytowalne obiekty poly – konwersja oraz wszystkie poziomy edycji
  • Powierzchnie sklejane – Patch Grids
  • Powierzchnie typu NURBS / standardowe (point, CV), oraz definicja dowolnych krzywych i powierzchni typu NURBS/
  • Elementy architektoniczne
    • Ściany i ich mkodyfikacja
    • Drzwi
    • Okna
    • Ogrodzenia
    • Rośliny
    • schody