Inventor
Kurs zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kształcenia:
- zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami pracy w programie Inventor,
- poznanie zasad i metod kreowania części,
- poznanie zasad tworzenia zespołu,
- poznanie metod generacji dokumentacji,
- poznanie filozofii definicji prezentacji.
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- umiejętność konfigurowania aplikacji oraz dokumentu,
- umiejętność definiowania szkicu i wiązań płaskich,
- kreowania różnymi metodami części,
- tworzenia zespołów przez definicji wiązań między częściami,
- tworzenie dokumentacji płaskiej / definicja formatki, tabelki, ramki, rzutów, przekrojów, wymiarowania i opisywania dokumentacji/,
- wykonania prezentacji dynamicznej.
Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
Zakres kursu
- Organizacja pracy
- Interface graficzny
- Wydawanie poleceń
- Definicja nowego projektu
- Generowanie pliku na bazie szablonu
- Konfiguracja aplikacji
- Ustawienia dokumentu
- Narzędzia pomiarowe
- Style wizualne
- Elementy konstrukcyjne
- Szkic
- Określenie płaszczyzny szkicu
- Definicja szkicu 2D
- Udostępnienie szkicu
- Modelowanie części
- Proces projektowania
- Projektowanie części
- Funkcja “Wyciągnij”
- Funkcja “Obrót”
- Funkcja “Przeciągnięcie”
- Funkcja “Wyciągnięcie złożone”
- Funkcja “Żebra”
- Funkcja „Zwój”
- Funkcja „Wypukłość”
- Funkcja „Pokrycie bitmapą”.
- Funkcja „Zaokrąglenie”
- Funkcja „Fazowanie” /chamfer/
- Funkcja „Skorupa” /shell/
- Funkcja „Pochylenie” /draft/
- Funkcja „Otwory” /hole/
- Funkcja „Gwint” / thread/
- Funkcja „Utwórz kombinację” / Combine
- Funkcja „Pogrubienie / Odsunięcie”
- Funkcja „Podziel” /Split/
- Funkcja „Edytuj bezpośrednio”
- Funkcja „Usuń powierzchnię”
- Funkcja „Szyk kołowy”
- Funkcja „Szyk prostokątny”
- Funkcja „Lustro”
- Funkcja „Szyk sterowany szkicem”
- Materiały i widoki
- Okno dialogowe „Materiały”
- Funkcja „iProperties”
- Okno dialogowe „Wygląd”
- Zespoły
- Wstawianie części
- Wstawianie części z biblioteki „Content Center”
- Wiązanie
- Tworzenie dokumentacji części
- Stworzenie pliku
- Elementy stałe
- Definicja rzutu bazowego i rzutów pochodnych
- Modyfikacja rzutów
- Opisywanie dokumentacji
- Prezentacja
- Widoki ujęć
- Serie ujęć
- Nagranie wideo