Kurs CorelDraw zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kszałcenia:
- zapoznanie się z zasadami tworzenia grafiki wektorowej
- określanie różnic między grafiką wektorową i rastrową
- zapoznanie się z narzędziami rysunkowymi i edycyjnymi
- nabycie umiejętności importu i obróbki bitmap
- nabycie umiejętności projektowania i przygotowania materiałów do druku
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- posługiwanie się narzędziami rysunkowymi
- posługiwanie się narzędziami edycyjnymi
- import i obróbka bitmap
- narzędzia efektów specjalnych
- projektowanie i przygotowanie materiałów do druku
Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
Zakres kursu
- Interface użytkownika
- Pasek standard
- Pasek właściwości
- Pasek stanu
- Pasek narzędzi
- Ogólne wiadomości dotyczące sposobu wykorzystania przestrzeni roboczej
- Ustawienia :
- strony,
- opcji wyglądu,
- duplikacji,
- przesuwu
- Funkcje rysunkowe
- Wielokąt
- Gwiazda
- Spirala
- Prostokąt
- Elipsa
- Narzędzia precyzujące położenie
- Linijki
- Siatka
- Prowadnice
- Wykorzystanie obiektów i narzędzi precyzujących położenie do tworzenia precyzyjnej grafiki
- Wypełnienia , edycja , tworzenie własnych wzorów
- Wypełnienie jednolite
- Wypełnienie gradientem
- Wypełnienie wzorkiem, bitmapą
- Wypełnienie teksturą
- Kntur
- Zaawansowane narzędzia do edycji
- Krzywe Bezier’a
- Rysowanie krzywych i odcinków
- Przekształcanie obiektu w krzywe
- Edycja, narzędzie kształt
- Rodzaje węzłów
- Praca na węzłach
- Trasowanie ręczne i automatyczne
Ćwiczenie – zamiana obiektów rastrowych na wektorowe – trasowanie ręczne.
- Transformacje obiektów
- Skalowanie
- Obrót
- Pochylenie
- Odbicie
- Zarządzanie obiektami
- Grupowanie
- Funkcja Połącz
- Szybkie kadrowanie
- Kształtowanie
Ćwiczenie : tworzenie obiektów łączonych – koła olimpijskie
- Środki artystyczne
- Wzorzec Pędzel Rozpylacz
- Kaligrafia
- Nacisk
Ćwiczenie: tworzenie dyplomów, zaproszeń z użyciem środków artystycznych
- Metamorfozy zaawansowane
- Wypełnienie interakcyjne
- Wypełnienie siatkowe
- Tekst
- Tekst ozdobny
- Tekst akapitowy
- Formatowanie tekstu
- Wpisywanie tekstu w obiekt
- Rozmieszczanie tekstu wokół obiektu
- Rozmieszczenie tekstu na krzywej
- Przekształcenia tekstu
- Efekty
Ćwiczenie : opracowanie wizytówki, pieczątki okrągłej
- Bitmapy
- Importowanie bitmap ( zdjęć, grafiki)
- Efekty
- Dopasowania
- Projekt pocztówki
Ćwiczenie końcowe: Projekt ulotki z wykorzystaniem poznanych narzędzi.
- Krzywe Bezier’a