Kurs Adobe Animate zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kształcenia:
- zapoznanie się z zasadami tworzenia i edycji grafiki wektorowej w programie Adobe Animate
- zapoznanie się z metodami tworzenia animacji
- nabycie umiejętności tworzenia animacji, banerów, stron internetowych za pomocą Adobe Animate
- zapoznanie się z metodami publikacji
- zapoznanie się z oprogramowaniem alternatywnym do Adobe Flash na przykładzie Vectorian Giotto
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- umiejętność tworzenia i edycji grafiki wektorowej
- umiejętność tworzenia animacji, banerów, stron internetowych
- obróbka bitmap i plików z innych programów
- obsługa podstawowych funkcji Action Script
- Umieszczanie animacji na stronach internetowych
Wstępne wymagania- znajomość podstawowej obsługi komputera
Zakres kursu
Podstawowe pojęcia
- Scena – Stół montażowy
- Obszar roboczy
- Listwa czasowa – Oś czasu
- Ujęcia
- Praca z listwą czasową
- Dodawanie i usuwanie ujęć
- Ujęcia kluczowe
- Przybornik
- Narzędzia rysunkowe – obiekty, kształty, obiekty pierwotne
- Właściwości
- Opcje
- Krzywe Beziera
- Kolory, gradienty, próbki
- Align
- Arrange
- Zastosowanie narzędzia zamalowywanie
- Narzędzia 3D
- Narzędzie Kość – kinematyka odwrotna
- tworzenie szkieletu na kształtach i symbolach
- edycja szkieletu
- dodawanie ruchu
- Praca z warstwami
- Dodawanie i usuwanie warstw
- Kolejność warstw
- Animacja klasyczna
- Parametry animacji
- Dodawanie Motion Guide
- Animacja kształtu
- Parametry animacji
- Dodawanie Shape hints
- Animacja ruchu
- Parametry animacji
- Edytor ruchu
- Symbole
- Graficzny
- Przycisk
- Movie Clip
- Przycisk animowany
- Bitmapy
- Maski
- Maski proste
- Maski animowane
- Maskowanie bitmapami
- Action Script
- W ujęciach
- W przycisku
- Przykłady – ćwiczenia
- Baner reklamowy
- Prosta strona www