3DsMax Animacja
Kurs zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kształcenia:
Celem kursu jest nabycie umiejętności tworzenia i edycji animacji opartych o zamodelowane i poddane wizualizacji obiekty trójwymiarowe. Umiejętność ta może być wykorzystana np. w grach, animacji obiektów architektonicznych, symulacji procesów, reklamie, filmach.
- zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami animacji w programie 3ds Max,
- tworzenie różnych typów animacji,
- nabycie umiejętności renderowania animacji.
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- umiejętność zdefiniowania parametrów animacji,
- umiejętność stworzenia animacji ruchu w aspekcie
- kinematyki prostej,
- użycia kontrolerów proceduralnych,
- kinematyki odwrotnej
- umiejętność definicji animacji przez morfing,
- umiejętność animowania dowolnych parametrów,
- umiejętność animowania oświetlenia,
- umiejętność materiału,
- umiejętność animowania kamery.
Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
- znajomość narzędzi modelowania i wizualizacji programu 3dsMax
Zakres szkolenia 3ds Max – animacja
- Podstawowe definicje animacji
- kluczowanie wymuszone
- kluczowanie automatyczne
- Klucze położenia i obrotu
- Modyfikacja położenia i wartości kluczy na grafie
- Animacja ruchu – modyfikacja tej animacji
- Animacja parametrów – oraz modyfikacja tych parametrów w czasie
- Animacja materiałów
- modyfikacja krzywej mieszającej materiały
- modyfikacja widoczności materiału
- Animacja oświetlenia – animacja wszystkich parametrów oświetlenia
- Animacja kamery – ruch kamery, oraz animacja innych parametrów np ogniskowej
- Animacja przez kontrolery proceduralne – ruch na ścieżce
- Kinematyka prosta – dziedziczenie proste ruchu
- Kinematyka odwrotna – sprzężenie zwrotne oddziaływania
- Morfing – definicja i wykorzystanie ujęć charakterystycznych